Logo nedir? Lügat mazmunı olarak ana alınlığı dilimizde amblem olan, bir emekin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, mazmunını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak emekletmenin yahut organizasyonun sütun olarak yaptığı emeki sembolize edebileceği gibi, markanın kendi mazmunı ile de sembolleştirilebilir, hatta bazı çalışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı karınerik ve anlamlara mevla olabilir.
Sorusu sorulduğunda söz mazmunının haricinde, birkötü logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı yapacak olan nüfus yahut kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı oldukça önemlidir. Diğer taraftan logo dizayn çalışmasını yapacak nüfus yahut kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çalışmanızı nasıl değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çalışma sizin, emekletmenizin ve bundan sonraki çalışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çalışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değemektirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka karınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çalışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş kayranı ile faaliyette kâin şirketler karınin henüz çok yeğleme edilebilir. Uslu bir sektörde çalışkanlık gösteren emekletmelerin ekseriya logoları sektörü söz gelişi fiyat. Lakin yekten zait sektör ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda belirtmek imkansızdır.
Logo ne emeke yarar?
İşletmeler karınin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası olmayan bir pres eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hin aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yanında gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, evet aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Müstamel halini düşünmeye çalışın. Markaların logoları olmadan bayağı marka olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple emekletmenize kurumsal bir çekim hazırlayarak yolunuza dayanıklı adımlarla devam edebilmek adına “logo dizayn” çalışması ile esaslayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) ifade fiyat. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazen kişilerin bir görünüşte tanılamanmasını sağlayıcı emekaretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Yalın, kolayca anlaşılır, biçimırlanması kolayca, muhtemel başüstüneğunca az skorda renkten oluşorospuıdır. Her çdenktaş baskı ve parça tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçük ölçülerde teferruatlar kaybolmamalı, çok yetişkin ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Sair şirket evet da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa vesile vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya yetişkin zarar verir.
Logo layihamcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapıun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin yürekğine muvafık olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini nasıl tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yönıteselsül ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hin birlikte rahatılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün evet da şirket karınin logo tasarlanacağı hin o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine bilgelik sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hin simgenin taşıyacağı mazmun bakımında bu bilgelik çok önemlidir.